کلمه کلیدی چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

در این نوشتار منظور داریم مفهوم کلمه کلیدی چیست را بازگو کرده و به شما بگوییم محتوای سایت خویش را جوری فرآوری و بارگذاری کنید که هم مورد تایید کاربران، هم موتورهای جستجو باشد. برای برگزیدن واژه ها کلیدی آغاز شما باید مخاطبان محصول، خدمات و … را بشناسید الی بتوانید در مساوی جستجوی آنان خدمات خود را ارائه دهید.

کلمه کلیدی چیست؟

در واقع واژه کلیدی عبارت ها، واژه هایی هستند که خبر از متن ومحتوای کلی سایت می دهند، از نظرعلم سئو واژه یا کلماتی که مخاطبان در موتورهای جستجو مثل گوگل جستجو می کنند کلمه کلیدی گفته می شود، در اصل اگر متن و محتوای یک سایت را خوانده و کل متن را در یک عبارت یا واژه بتوان توصیف کرد به آن کلمه کلیدی گفته می شود. برای فرآوری و ورود محتوا باید از واژه ها کلیدی مرتبط با متن در صفحات مختلف کاربرد شود الی شانس شما برای نمایش سایتتان اثناء جستجوی کاربران اغلب باشد. برای درک اغلب و بهتر مفهوم واژه کلیدی چیست ادامه نوشتار را مطالعه بفرمایید.

کلمه کلیدی چیست

کاربران به پیگیری چه کلماتی می گردند؟

شما می دانید چه سرویسی ارائه می دهید و چه خدمات، محصولات و… برای عرضه به کاربران دارید ولی مخاطبان چطور پیگیری کالا، خدمات و…می گردند و در چه صورتی به سایت شما می رسند؟ جواب این سوال مهم ترین مسئله برای فهم مفهوم واژه کلیدی چیست می باشد.

تحقیق و برگزیدن واژه ها کلیدی
احتمالا شما شمار کلمات کلیدی زیاد زیادی در ذهنتان برای اخذ رتبه در موتورهای جستجو دارید که آن ها در حیطه تکاپو شما، خدمات، کالا یا سوژه های پیوسته به سایتتان می باشد. می توانید برای دریافت و استفاده از کلمات کلیدی از نرم افزار های مجانی موجود مشابه googel keyword planer بهره‌گیری کنید و همیشه کلمات کلیدی بهره‌گیری شده در سایت رقبایتان را رسیدگی کنید.

با رسیدگی کلمات کلیدی پر بازدید و در پایان گزینش واژه کلیدی بسته به موقعیت سایت تان می توانید پر بازدید ترین و بیشترین واژه کلیدی مورد نظر جستجو، بدست کاربران را برگزیدن و استفاده نمایید. زمانی که شما کلمه کلیدی را گزینش و بر پای بست، آن متن و درونمایه برپایی کرده و در سایت بارگذاری می کنید در موتورهای جستجو کلمات کلیدی جدید، سوال و موضوعات جدید بسته به نوع درونمایه برپایی می شود که بهتر است از پیش درآمد به این مسائل ریزبین تر فکر کنید. مثلا کاربر با تایپ عروس و آرایشگاه در موتورهای جستجو به واژه ها کلیدی مانند بر می خورد:

آرایشگاه عروس
سالن زیبایی عروس
پیکیج های آرایش عروس
شما بایداز کلمات کلیدی و عناوین پر سرچ در محتوای خویش بهره‌گیری کنید که مخاطبان و کاربران آن را جستجو می کنند. در بعضی مواقع استفاده از کلمات کلیدی مختصر سرچ بهتراز استفاده از کلمات کلیدی پر سرچ می باشد، زیرا چشم وهمچشمی در این دسته کمی آسان تر است.

استفاده از واژه ها کلیدی پر بازدید و یا کم سرچ هرکدام نکویی و بدی های خویش را دارا هستند، از همین رو برای استفاده از هرکدام می بایست اطلاعات کافی در رابطه با مزایا و معایب آن ها داشته باشید. نکته مهم تنوع داشتن کلمه کلیدی می باشد، به این نکته نیزتوجه کنید که صفحات سایت شما باعث افزایش یا تفریق رتبه سایت شما شده که در پایان موجب افزایش رنک گوگل و یا بالعکس می شود. صفحات اصلی سایت ها و برند های تجاری معتبر اکثرا رتبه بالایی دربیشتر کلمات کلیدی، درموتورهای جستجو دارند.

بررسی میزان جستجو کلمات کلیدی

هرچه میزان جستجو کلمه، واژه ها کلیدی اغلب باشد زمان و کار اکثریت برای دست یابی به رتبه بالا در موتورهای جستجو لازم است، که از طرفی به آن سختی واژه کلیدی گفته می شود. به راستی هرچه مقدار جستجو و حجم آن بالاتر باشد نیاز به تلاش و زحمت اکثریت برای دست یابی به رتبه و جایگاه بالاتر لازم است. هرگز سراغ به کارگیری کلمات کلیدی با حجم ذیل جستجو نروید، چون شدنی است هیچ کاربری وارد سایتتان نشود و این مسئله ریسک فوقانی دارد.
بهترین و صحیح ترین کار انتخاب واژه ها کلیدی با حجم سرچ بالا می باشد که در آن ها رقابت کمتر است. که از این طریق می توانید جایگاه خوبی در نتایج جستجو پیدا کرده که به آن سئو کلمه کلیدی یا Long tail گفته می شود.

مفهوم Long tail

آیا مشتاق کسب رتبه نخست در کلمه کلیدی مثل کیف هستید؟ بهره‌گیری واژه کلیدی که ماهانه ۴۰۰۰۰ و یا حتی ۴۰۰۰ جستجو در موتورهای جستجو دارد بی اندازه و اعجاب انگیز می باشد، ولی در ریشه-بن-بیخ این جستجو ها تنها قسمتی از تمام جستجو های داخل موتورهای جستجو را شامل می شود. در ریشه-بن-بیخ به کارگیری واژه ها کلیدی با این حجم جستجو می تواند نشان دهنده تاریکی آن ها برای کاربران باشد. به عبارتی سایر شدنی است سایت شما با به کارگیری کلمات کلیدی پر بازدید با مخاطبان و بازدیدگنندگانی رو به رو شود که قصد آن ها با صفحه و سایت شما مطابقت ندارد و گرد نیست. برای نمونه کاربران در موتورهای جستجو واژه برگر را جستجو می کنند آیا آن ها می خواهند ارزش غذایی برگر را بدانند یا منظور سفارش برگر را به چهره اینترنتی دارند یا تصمیم به اخذ شیوه تهیه برگر و … دارند. گوگل در ریشه-بن-بیخ قصد بیننده را نمی داند به همین علت گزینه ها و سایت های زیادی برای او نمایش می دهد لغایت بیننده از بین آن ها هدف خویش را انتخاب کند.

کلمات کلیدی که حجم کمتری در جستجو دارند را کمینه نگیرید، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مخاطبان شما آنها را جستجو میکننددر واقع واژه ها کلیدی long tail را راحت تر می توانید به عنوان هدف سایت در عقیده بگیرید، به این خاطر که مخاطبان ریزبین تر و روشن تر جستجو می کنند. مثلا کسی که در موتورهای جستجو مثل گوگل کیف را سرچ می زند تصمیم دیدن کیف ها را دارد اما شخصی که کیف زنانه چرم مشکی را سرچ می زند بی گمان به دنبال قصد خاصی برای خرید می گردد.

همچنین می توانید سوال ها، انتقادات و پیشنهادات ملت در فضای مجازی را جمع آوری کرده و در جواب به سوالات و… صفحه ی پرسش و پذیرش برپایی کنید، این شغل موجب افزایش بازدید سایت شما می شود. شما می توانید بابررسی و در عقیده دریافت رقبای خودتان روشی اتخاذ کنید که در آن شدنی است جستجو ی واژه ها بر حسب سررسید و محیط‌ تغییر کند و دریابید حجم کلمات کلیدی بسته به چه عواملی تغییر می کند.

بررسی واژه ها کلیدی رقبا

شما در پیش درآمد واژه ها کلیدی بسیاری را جمع آوری می کنید اما از کجا می دانید که با کدام کلمه کلیدی بهتر است آغاز کنید؟ بهتر است در نخست واژه ها کلیدی پر بازدید که رقبایتان در آن رتبه کسب نکرده اند را در نظر بگیرید، و از سوی سایر کلمات کلیدی که رقبایتان در آن ها رتبه کسب کرده اند را در عقیده بگیرید و بر روی آن ها پیشه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: